Olen puhdistanut kasvoni jo pitkään kaksoispuhdistusta käyttäen. En voisi kuvitellakaan luopuvani siitä ja jo pelkkä ajatuskin, että tiedän puhdistaneeni ihoni niin hyvin, että käyttämäni hoitonesteet, seerumit ja kosteusvoiteet pääsevät varmasti esteittä vaikuttamaan mahdollisimman tehokkaasti tuottaa minulle sanatonta tyydytystä (jonka tosin usein puen sanojen muotoon tyrkyttäessäni rutiinini iloa myös muillekin).
Ihon kaksoispuhdistuksesta voi lukea lisää tästä aiemmasta postauksestani.
Koska vielä täydennän ihonpuhdistustani konjac-sienellä ja FOREO-ihonpuhdistuslaitteella, olin täysin varma, että ihonpuhdistusrituaalini on ensiluokkainen. Olinkin siis suorastaan pyöristynyt, kun joitakin kuukausia takaperin luin eräältä korealaiseen kosmetiikkaan keskittyneeltä sivustolta artikkelin, joka sai minut tajuamaan, etten itseasiassa oikeasti ollutkaan puhdistanut ihoani apuvälineilläni toteutetusta kaksoispuhdistuksesta huolimatta tarpeeksi.

Onneksi kyse ei kuitenkaan ollut suuresta virheaskeleen korjaamisesta tai uusien tuotteiden lisäämisestä rutiiniin. Parrasvaloihin ei nimittäin noussut kysymys, että mitä tuotteita ihoni puhdistukseen käytän vaan se, miten niitä käytän.
Opinkin aivan uuden ihonpuhdistuskonseptin: 1 + 1.
1 + 1 -tekniikassa on yksinkertaisesti kyse siitä, että kaksoispuhdistuksessa käytettyjä ihonpuhdistustuotteita hierotaan iholle tarpeeksi kauan. Kauan on tässä yhteydessä kuitenkin hieman väärä sana, sillä ihan loputtomiin tuotteita ei sentään tarvitse hieroa. Tosiasiassa kyse onkin vain siitä, että samaa tuotetta malttaa hieroa iholle yhden minuutin.
Lukiessani juttua mietin, että eihän minuutti ole pitkä aika. Käytin kaksoispuhdistukseni jälkimmäisessä vaiheessa muutenkin aina apunani FOREO-ihonpuhdistuslaitetta, jolla ihoa puhdistetaan minuutti, eli se puoli oli jo valmiiksi täysin kunnossa. Tuskin minä nyt puhdistusöljyäkään kovin paljon lyhyempää aikaa iholleni olin hieronut..?
Otin seuraavalla ihonpuhdistuskerralla avukseni kellon varmistaakseni, että ajatukseni ihonpuhdistukseni kestosta pitivät paikkansa. Aloin hieroa puhdistusöljyä kasvoilleni, pyörittittelin sitä huolellisesti joka puolelle silmät suljettuina ja siinä vaiheessa, kun koin tehneeni sen sillä huolellisuudella, jonka hommalle tavallisestikin annoin, avasin silmäni ja katsoin kelloa: olin käyttänyt öljypuhdistukseen vain hieman yli puoli minuuttia.
Jatkoin ihon pyörittelyä öljyllä seuraavat puoli minuuttia miettien, kuinka väärin olinkaan arvioinut ihonpuhdistukseen käytettävän ajan. Otin homman kokeiluun uudelleen jälleen seuraavana päivänä, mutta tällä kertaa kelloa aktiivisesti vilkuillen.
Minuutti on erittäin lyhyt aika käyttää ihonpuhdistustuotteen hieromiseen iholle, mutta se todellakin jopa mullisti ihonhoitorutiiniani jossain määrin. Myönnän oikeastaan jopa aina ajatelleeni, että jos nyt sattuisin olemaan hieman huolettomampi kaksoispuhdistuksen ensimmäisessä vaiheessa, niin se jälkimmäinenhän kyllä sitten paikkaa tilanteen.
En voinut uskoa, että niin pienellä jutulla voisi olla niin merkittävä vaikutus ihooni, mutta niin sillä vain oli. Paitsi että ihosta tuli puhtaampi, oli puhdistustuotteiden pidennetyllä hieronnalla sille tietysti muitakin positiivisia vaikutuksia: hieronta auttaa tehostamaan ihon mikroverenkiertoa ja sen myötä myös ravinteet pääsevät kulkeutumaan iholle paremmin, minkä puolestaan heleyttää ihoa.
Sittemmin olen oppinut hahmottamaan aikamääreitä paremmin ja tiedostamaan jo ilman kelloakin, että hieronko puhdistustuotetta iholleni tarpeeksi kauan. Suosittelen kuitenkin muitakin kaksoispuhdistukseen ihastuneita (ja varsinkin vain yhdellä tuotteella ihonsa puhdistavia!) tarkistamaan, että puhdistustuotetta tulee tosiaan hierottua iholle tarpeeksi pitkään.
Kun käytössä on ihoa ravitseva puhdistusöljy ja sopivan happamalla pH-arvolla varustettu ihonpuhdistustuote, ei huolellisestikaan tehty kaksoispuhdistus kuivata kasvojen ihoa. Jos on tottunut huolettomasti huitaistuun ihonpuhdistukseen, voi minuutti tuntua aluksi pitkältä ajalta, mutta suosittelen ehdottomasti kokeilemaan hommaa, sillä nuo minuutit ovat osoittautuneet todella hyvin sijoitetuiksi!
Oletteko te kiinnittäneet huomiota siihen, että hierotte puhdistustuotteita ihollene tarpeeksi pitkään?





