*Sis. mainoslinkin
Paitsi että tein Japanin reissuni aikana tuttavuutta minulle sittemmin suuria kiintymyksen tunteita aikaansaaneisiin kangasnaamioihin, löysin myös toisen samoilla kuituaalloilla keinuvan tuotetyypin, josta on muodostunut minulle nykyään jo must have –tuote.
Jos kerroin jättäneeni kangasnaamioiden käytön väliin mm. niiden meidän markkinoillamme kalliiksi muodostuvan hinnan vuoksi niin sama päti myös tähän toiseen tuotetyyppiin. Itse asiassa tämän tyyppiset tuotteet olivat jääneet käyttämättä paitsi kustannussyistä myös siksi, ettei tarjontaa edes ollut liiemmin olemassa.
Kyseessä ovat silmänympärysnaamiot, joita ostaessani en tiennyt, kuinka suuren vaikutuksen ne tulisivat minuun tekemään tai kuinka kovasti ihoni olikaan niitä (kirjaimellisesti) janonnut.

Jos menee meillä tavarataloon ja kysyy silmänympärysnaamioita, viedään asiakas yleensä aasialaisperäisen kosmetiikkamerkin hyllyn eteen, jossa asiakkaalla on yksi, noin 60 euroa maksava tuotepaketti (tai ehkä kympillä myytäviä, pareittain pakattuja lappuja). Edullista vaihtoehtoa ei oikeastaan ole tarjolla, eli shoppailu tapahtuu ota tai jätä –periaatteella, joista jälkimmäisen vaihtoehdon puolelle itse ainakin pihinä kuluttajana kallistuisin.
Jos kuitenkin onnistuu löytämään kukkarolleen sopivan silmänympärysnaamion niin se ei yleensä ole kaikkein helpoin käyttää. Paperiset tai kankaiset naamioliuskat ovat meillä usein melko paksuja eivätkä pysy helposti paikoillaan muuten kuin horisontaalisessa suunnitteluasennossa maatessa ja paremman vertikaalisen pysyvyyden omaavat paksun hyytelömäiset laput eivät nekään tunnu käyttömukavuudeltaan sen ideaalimmalta vaihtoehdolta (plus että ne vasta maksavatkin).
Tuliko jo selväksi, ettei meidän markkinoiltamme oikeasti löydy hyviä silmänympärysnaamioita niin edulliseen hintaan, että niitä raaskisi käyttää muuten kuin häämeikissään ja silloinkin ne jättää väliin siltä varalta, että ne voivat ehkä mahdollisesti saada aikaan yllättävän ihoreaktion, jonka ilmenemistä ei ole viitsinyt testata etukäteen lappujen kalliin hinnan vuoksi?

Mutta sanonpa vaan jälleen kerran, että kosmetiikan ihmemaanosassa Aasiassa kaikki on toisin. Paitsi että kokokasvojen kangasnaamioita myydään siellä aivan pilkkahintaan, on tarjonta vastaavien, erityisesti silmänympärysiholle suunnattujen tuotteiden osalta myös varsin kiitettävä ja laadukasta valinnanvaraa löytyy varsin sopuisaan hintaan.
Itse ostin kokeiluun Kose Clear Turn Eye Zone Mask -silmänympärysnaamioita, joiden noin kahdeksalla eurolla kaupasta irtoava pakkaus sisältää huikeat 64 naamiolappua, eli 32 paria!

Erityistä näissä lapuissa on, että ne ovat aivan ohuen ohuita, minkä ansiosta ne asettuvat silmänympärysiholle (tai ohjeiden mukaan myös suupielien iholle) tiiviisti kuin kerros keinoihoa. Näin ollen ne pysyvät paikoillaan loistavasti eivätkä esimerkiksi tee käyttäjästään vartiksi vaakatasoon pakotettua yksilöä.

Erityistä naamiolapuissa on myös niiden pakkaus. Laput eivät ole yksittäispakattuja vaan ne on pakattu samanlaiseen kimppapakkaukseen kuin esimerkiksi puhdistuspyyhkeet. Uudelleensuljettavassa, pussimaisessa pakkauksessa on sisällä muovinen alusta, jonka päällä ohuet ja märät naamiolaput makaavat sulassa sovussa odottaen käyttövuoroaan. (Jota ei ihan oikeasti tosin voi vetää tällä lailla esiin kuin mitä olen itse kuviin vetänyt, mikäli pakkauksen tajuaa avata oikealla tavalla eikä ole hätähousu…)

Jos pelkkä naamioiden olomuoto, olotila ja ylipäätään koko eksistentialistinen olemus on noin erinomainen niin voitte varmasti arvata, etteivät niiden positiiviset puolet rajoitu vielä siihen. Nämä silmänympäryksille kehitetyt naamiolaput tarjoavat vielä kaiken lisäksi myös aivan loistavan lopputuloksenkin!

Silmänympärysihoni kuivuu helposti ja kaipaa aina tehokasta kosteutusta. Näiden naamiolappujen sopivan kostea, seerumissa uitettu koostumus tuo silmänympärysiholle kymmenessä minuutissa niin tehokasta lisäkosteutusta, etten uskonut sen edes voivan olla mahdollista tuotteella, joka on näin kevyen oloinen. En aavistellut, että viitsisin (tai raaskisin) käyttää naamiolappuja päivittäin, mutta näin loistavalla lopputuloksella (ja erinomaisella hinnalla) raaskin todellakin tehdä niin.

Olen siis käyttänyt naamiolappuja lähes päivittäin (eron huomasi jo yhden käyttökerran jälkeen) ja ostin ensimmäisen käyttöviikon jälkeen niitä vielä toisen pakkauksellisen kotiin viemiseksi tarkistettuani, että saan niitä halutessani vielä verkosta lisää kotipostiin kannettuna. Näistä en nimittäin taida enää haluta luopua!

Minkä verran te olette tehneet tuttavuutta silmänympäryksillä käytettävien naamiolappujen kanssa?
Kose Clear Turn Eye Zone Mask -silmänympärysnaamioiden myyjiä löytyy eBaysta täältä.*
Joko luit nämä aiemmat postaukseni?


