*Sis. mainoslinkin
Kuten jaksan aina toistella, rakastan ihan erityisesti sitä, kun johonkin aivan tavalliseen kosmetiikkatuotteeseen keksitään joku pienen pieni uusi juttu, joka on aivan nerokas lisä.
Joskus tämä pieni juttu on suorastaan mullistava keksintö, joka nostaa tuotteen aivan uudelle tasolle ja joskus taas se ei loppujen lopuksi vaikuta tuotteen luomaan lopputulokseen oikeastaan mitenkään. Se vain tekee tuotteesta ainutlaatuisen.

Yksi tällainen tuote oli ennen kesää myyntiin tullut uusi Dior Diorshow Pump ’N’ Volume HD Mascara, joka minun oli heti saatava käsiini.
Näin ripsivärin ensimmäisen kerran artikkelissa, joka oli julkaistu aprillipäivänä, minkä vuoksi minulle oli pienen hetken ajan hieman mysteeri, oliko tuote oikeasti vitsi vai loistava keksintö. Se olisi nimittäin voinut olla kumpi tahansa. Lopputulos oli kuitenkin, että ripsiväri oli tosiaan olemassa.

Pump ’n’ Volume ripsiväri toimii ihan juuri niin kuin sen nimikin sitä kuvailee. Ripsivärin kovassa hylsyssä on pehmeämpi osa, jota puristamalla hylsyn sisäpinnalla oleva ripsivärimassa painuu kiinni ripsiväriharjaan ja annostelee siihen lisää maskaraa.
Käytännössä tämä siis tarkoittaa, että ripsivärihylsyä purstamalla siihen voi pumpata lisää volyymia.

Minä tykkään tunnetusti nimenomaan volyymia antavista ripsiväreistä, jotka tekevät ripsistä runsaat ja näyttävät. Ripsiväri kuulostikin kaikin puolin juuri sellaiselta tuotteelta, johon voisin ihastua kovasti.
Ripsivärin harjan harvahkot, muotoillut ja joustavat harjakset on tehty poimimaan itseensä reippaan määrän pehmeää massaa ja levittämään sen runsaana ripsiin. Ripsiväriharja ei kuitenkaan nappaa itseensä niin paljon maskaraa, että lopputuloksesta tulisi paakkuinen.

Ripsiväri oli voidemaisesta koostumuksestaan huolimatta yllättävän löysää ja vaikka se on ollut nyt minulla avonaisena jo yli neljä kuukautta, ei se ole edelleenkään kuivunut oikeastaan yhtään.
Omat ripseni ovat kuitenkin sen verran hennot, että voidemaisesta ja melko runsaana levittyvästä koostumuksestaan huolimatta ripsiväri ei tehnyt niistä sellaisia, mitä olisin toivonut. Vaikka se erotteli ripset hyvin ja toi niihin tuuheutta, jäivät ripseni silti jotenkin piikkimäisen jäykiksi tikuiksi.
Lopputulos näytti periaatteessa kyllä hyvältä ja runsaalta, mutta silti ripset jäivät melko hyvästä erottelusta huolimatta vähän epäsiisteiksi helposti, kun ripsiväriä yritti laittaa runsaasti.

Minusta oli kuitenkin ihan huisin hauskaa, että tavallinen ripsiväri on keksitty jälleen uudelleen yhdellä yksinkertaisen nerokkalla tavalla.
Uskoisin, että ripsiväri näyttää parhaalta omia ripsiäni paksummissa ja tuuheammissa tai lyhyemmissä, runsautta kaipaavissa ripsissä. Pitkissä ja hennoissa ripsissä se ei kuitenkaan välttämättä tee parasta jälkiä, vaikkei nyt huono missään tapauksessa ollutkaan.
Omina tämän hetken suosikkiripsiväreinäni pysyvät edelleen Too Faced Better Than Sex Mascara ja L’Oréal Paradise Extatic Mascara.
*Dior Diorshow Pump ’N’ Volume HD Mascaran voi ostaa Kicksin verkkokaupasta täältä.
Mikä ripsiväri teillä on tällä hetkellä käytössä?

