*Sis. mainoslinkin
Meinasin aloittaa tämä postauksen lausahtamalla, että yksi kesäisen Tokion matkani parhaista tuotelöydöistä oli tämä tuote, mutta totuus on, että tein reissulta oikeastaan vain pelkkiä erinomaisia löytöjä. Oikea sanamuoto lienee olisikin, että tänään haluaisin kertoa teille tuotelöydöstä, joka on ollut minulla oikeastaan päivittäisessä käytössä sen ostosta lähtien.

Eräs japanilainen tuotemerkki, josta innostuin matkan aikana kovasti, oli halpiskosmetiikkamerkki CANMAKE. Merkin tuotteiden hinnat olivat yleensä n. 5-10 euron paikkeilla, mutta niitä pidettiin silti ainakin nettiarvostelujen perusteella varsin hyvinä ja olivatpa ne jopa saaneet useampia palkintojakin, minkä vuoksi alun perin itsekin ajauduin tutustumaan merkin tuotteisiin.

Poimin merkin tuotehyllystä käteeni ihan vaan puhtaasti tuotteen nimen ja suojakerroinlupauksen innostamana Mermaid Skin Gel UV SPF50+ -meikinpohjustusvoiteen, jossa vaikutti kohtaavan ihan kaikki mahdollinen, mitä kosmetiikkatuotteelta vaan voi toivoa.
Edullinen tuote oli pakattu kauniiseen pakkaukseen, se oli tarkoitettu meikin pohjustukseen, ihon heleytykseen sekä ihon tehokkaaseen suojaamiseen, minkä lisäksi siinä luvattiin vielä olevan hoitava koostumuskin. Eihän sitä pieni ihminen ihan oikeasti osaisi edes enempää toivoa!

Koska kyseessä on japanilainen tuote, on sen korkean suojakertoimen sisältävä koostumus tietysti hyvin kevyt. Ohut voidegeeli muuttuu iholla vesimäisen raikkaaksi ja sopii hoitavien ainesosiensa ansiosta käytettäväksi paitsi yksinään myös kosteusvoiteen päällä. Olen itse käyttänyt tätä hoitoveden sekä seerumin jälkeen ja lopputulos on ollut mahtava.
Geeli ei jätä iholle mitään varsinaista mattaisen tuntuista pintaa, minkä vuoksi se ei ole mikään superapu rasvaisella iholla. Kevyt se kuitenkin on, minkä vuoksi se sopii rasvoittuvallekin iholle hyvänä aurinkosuojatuotteena. Tuote ei ole ihan yhtä juoksevan ohut kuin esimerkiksi The Body Shopin vähän aikaa sitten kehumani SPF50-voide, mutta kevyt se on joka tapauksessa.

Merenneitogeelin nimen tausta selviää, kun tuotetta levittää iholle. Sen heleä, valoaheijastava koostumus todellakin hohtaa iholla ihanan heleänä, kuulaana ja merenneitomaisena. Geeli ei varsinaisesti taio ihohuokosia kadoksiin, mutta jättää kasvojen iholle ihanan pinnan, jonka heleys paistaa vielä omien meikkivoiteidenikin läpi. Ihan uskomaton tuote!

CANMAKEn tuotteita löytyy varsin vaivatta eBaysta ja tämän tuotteen myyjiä voi tutkia täältä*. Japanissa tuote irtosi kaupasta noin seitsemällä eurolla, mutta eBayssa sillä näyttää tulevan tietysti pieni eBay-lisä. Tuotteen saa kuitenkin postikuluineen hieman yli kympillä, mikä on minusta yhä todella sopuhinta näin erinomaisen mahtavasta tuotteesta!

Miltä kuulostaisi merenneitogeeli?