Yksi parhaista jutuista työssäni ja blogissani on, että pääsen usein kokeilemaan tuotteita, joihin en olisi itse tajunnut tarttua. Tällä kertaa sain töistä kokeiltavakseni NYXin tummilla silmänalusille tarkoitetun Dark Circle Concealer -peiteaineen.

Silmänalusille tarkoitettu peiteaine on yksi sellaisista tuotteista, jonka suhteen olen aivan erityisen tarkka. Minulla on aina tummat silmänaluset, jotka kuivuvat helposti ja joille siksi ilmestyy helposti hentoja juonteitakin, joihin meikkituotteet karkaavat äkkiä. Silmänalusteni iho ei ole sileä, joten on erittäin vaikeaa löytää peiteainetta, joka peittäisi hyvin, ei näyttäisi liian raskaalta tai tuntuisi liian kuivalta ja joka silti pysyisi paikoillaan aamusta iltaan.

Kokeilen kuitenkin mielelläni uusia tuotteita toivoen aina löytäväni sen entistäkin täydellisemmän tuotteen. Olen löytänyt hyviä tuotteita, mutta jaksan silti uskoa, että jossakin on jotain vieläkin täydellisempää, minkä vuoksi olen aina valmis antamaan uudelle tuotteelle tilaisuuden näyttää kykynsä.

NYXin Dark Circle Concealer on kiinteä peiteaine, jollaiset yleensä säikäyttävät minut hieman. Useimmat niistä ovat liian paksuja ja raskaita omalle iholleni, joten niiden kokeilu on aina yhtä jännittävää.

NYXin peiteaine sisälsi sekä erityisesti sinisyyttä neutralisoivia oransseja väripigmenttejä, valoa heijastavia partikkeleita sekä kookosöljyä (noh, oikeasti INCI:n mukaan näköjään sen johdannaista etyyliheksyylipalmitaattia), joka lupasi kosteuttaa ihoa pitkävaikutteisesti.

Sain kokeiltavakseni sävyn 02 Light, joka on toiseksi vaalein neljästä sävystä. Vaalein sävy näytti jo todella vaalealta eikä siinä ollut samanlaista oranssisuutta kuin tässä sävyssä. Olikin kiinnostavaa nähdä, neutralisoisiko oranssisuus tummuutta tai saisinko vain oranssit rinkulat silmieni alle.

Silmänaluseni näyttivät tältä ilman peiteainetta…

…ja tältä peiteaineen jälkeen.
Peiteaine neutralisoi sinisyyttä todella, todella tehokkaasti. Vaalealla ihollani sain kuitenkin olla tarkkana, että levitin sitä vain sinertäville alueille, sillä kaikkialla muualla se näytti oranssilta. Silmänalusille se kuitenkin sulautui kauniisti.
Näissä kuvissa levittelin tuotteen iholle tarkalla siveltimellä, minkä totesin lopulta liian raskaan lopputuloksen jättäväksi ja siirryin käyttämään levitykseen pikkusormea. Vaikka tuotteessa onkin kiinteä koostumus, sulaa se silti sormen lämmöstä hyvin iholle, jolloin lopputulos näyttää hyvältä.
Varsinkin meikkivoiteen ja puuterin kanssa käytettynä lopputulos näytti levityksen jälkeen hyvältä ja silmänaluset todellakin kirkastuivat (näissä kuvissa silmänalusilla on pelkkää peiteainetta). Pidin tuotteen voidemaisesta koostumuksesta yllättävänkin paljon, sillä se ei tuntunut ihollani ollenkaan kuivalta.
Lopputulos näyttikin aluksi todella hyvältä, mutta ongelmallisilla silmänalusillani se ei lopulta kestänyt iltaan asti yhtä kauniina kuin suosikkituotteillani, joten omaa suosikkia tästä tuotteesta ei lopulta tullut. Pidin kuitenkin tuotteen koostumuksesta ja voisin kuvitella sen sopivan täydellisesti nuoremmalle tai sileämmälle silmänympärysiholle, jolla ei ole vastaavanlaisia ongelmia tuotteiden pysyvyyden kanssa. Ehkä tämä on jonkun muun suosikkituotteita?
Oletteko te kokeilleet NYX Dark Circle Concealer -peiteainetta?
NYX Dark Circle Concealer -peiteaine löytyy myynnistä täältä.*

