*Sis. mainoslinkin
Jos käytät kuivashampoota yhtä ahkerasti kuin allekirjoittanut, on hiuspohja kannattavaa välillä pestä syväpuhdistavalla shampoolla, jotta se varmasti puhdistuu kunnolla. Mitä itse en ainakaan kuitenkaan ollut tullut ajatelleeksi on, että hiuspohjankin voi jopa aina välillä kuoria, jotta se varmasti puhdistuu kunnolla.

Sain kuitenkin blogikokeiluun tuotteen, joka sai minut havahtumaan asian suhteen. The Body Shop on juuri uudistanut hiustuotevalikoimaansa ja siihen on lisätty varsin mielenkiintoinen uutuus: Fuji Green Tea Refreshingly Purifying Cleansing Hair Scrub. The Body Shopin verkkosivu kääntää tuotteen hiustenkuorinnaksi, mutta itse puhuisin mielummin löyhemmin hiuskuorinnasta, sillä nimestään huolimatta tällä ei varsinaisesti aleta kuoria hiuksia, vaan etupäässä hiuspohjaa, jonne kertyy helposti juurikin sitä kuivashampoota sekä muita muotoilutuotteita. Tuote sopii myös loistavasti joko kuivuuttaan tai rasvaisuuttaan hilseilevän hiuspohjan puhdistukseen.
Kuorintatuotteen mielenkiintoinen koostumus sisältää kuorivia suolakiteitä, jotka auttavat mekaanisesti hangaten irrottamaan hiuspohjasta (sekä hiuksista) kuolleen ihosolukon, muotoilutuotteet sekä muut epäpuhdaudet. Samalla tuote myös stimuloi hiuspohjan verenkiertoa, joka kuljettaa hiusnystyihin ravinteita. Stimuloivaa vaikutusta tukevat mentoli ja vihreä tee, jotka jättävät hiuspohjaan miellyttävän raikkaan tunteen, joka ei kuitenkaan ole mikään kihelmöivät viilentävä.
Hiuskuorintaa käytetään märkiin hiuksiin. Tuotetta otetaan kämmenelle lusikallinen, johon yhdistetään pieni määrä vettä. Kuorintatuote tuntuu aluksi hierottaessa rakeiselta, mutta varsinkin kun hiuksiin lisää aavistuksen vettä, alkavat suolakiderakeet lopulta sulamaan ja tuote muuttuu hieman vaahtoavaksi, hiuspohjan puhdistavaksi shampooksi.
Tuote itsessään tuntuu ilmeisestikin juuri sisältämän hunajan ansiosta lähes ravitsevan öljyiseltä, mutta huuhtoutuu silti hiuksista täydellisesti jättäen ne puhtaiksi, raikkaiksi ja ilmaviksi. Olin itseasiassa jännittänyt, olisiko sen huuhtele hiuksista hankalaa, mutta vielä mitä, tuote katosi niistä ihan yhtä vaivatta kuin tavallinenkin shampoo.
Tykästyin tähän hiuskuorintaan välittömästi sen ensimmäisellä käyttökerralla. Minulla ei ole vuosiin ollut käytössä hiuskuorintaa enkä ollut enää edes muistanut kaipailla sellaisen perään, mutta tämän tuotteen myötä muistin taas, miksi sellainen on ihanaa olla. Se todellakin sai hiuspohjan tuntumaan vielä tavallista syväpuhdistavaa shampootakin puhtaammalta, mutta ei silti yhtään kuivalta.
Hiuskuorinta on ehdottomasti lisätuote, jota suosittelen kokeilemaan tavallisen syväpuhdistavan shampoon asemasta. Sanoisin tämän hiuskuorinnan sopivan oikeastaan kaikille kuivan hilseilevästä rasvoittuvan öljyiseen hiuspohjaan kunhan sen käyttötiheyden sovittaa itselleen parhaiten sopivaksi.
Käytättekö te hiuspohjan tehopuhdistukseen hiuskuorintaa?




