K-Beauty, here I come – edessä unelmien reissu!

Blogissa juhlittiin pari päivää sitten 3000. postaustani, jonka kunniaksi laitoin pystyyn arvonnan. En ollut ajatellut hankkia tämän merkkipaalun saavuttamisen kunniaksi itselleni mitään (se sitä edeltäneen viikonlopun valtava shoppailureissu taisi ehkä jo olla melkoinen palkinto…), mutta tuona iltana tapahtui sitten kuitenkin jotain erityistä.

Ostolakossa Soul Etelä-Korea

Olen jo useamman kuukauden ajan haaveillut mielessäni, että pääsisin taas Etelä-Koreaan ja Souliin. Seurailen Instagramissa useita Soulista Instagram Stories -klippejään päivitteleviä kosmetiikka-aiheisia tilejä ja minulla on ollut sinne valtava kutina ja hinku. Arvaatte varmasti tasan tarkkaan miksi, sillä en usko kellekään jääneen epäselväksi, millainen K-Beauty-kärpänen meikäläistä on purrut.

Juttu on kuitenkin niin, että miehelläni tulisi tuolla reissulla todella tylsää, sillä tahtoisin katsella läpi loputtoman määrän kosmetiikkahyllyjä. Olen myös itse käynyt Soulissa jo kerran ja kolunnut läpi kaikki tavallisimmat nähtävyydet, joten minua taas ei puolestaan kiinnostaisi käydä niitä uudelleen läpi miehen kanssa.  Olinkin jo hieman hylännyt ajatuksen Soulista lähitulevaisuuden matkakohteena, kunnes sitten yhtäkkiä tajusin, että minähän voin ihan hyvin matkustaa sinne myös yksin.

Skin79 Extra Premium Gold Mask

En tiedä, miksi ajatus ei ollut juolahtanut aiemmin päähäni. Ehkä se on sitä tiiviisti parisuhde-elämää elävän ja nykyään rouvasihmisen ajattelua, mutta olin jotenkin vain jättänyt edes ajattelematta, että voisin  matkustaa sinne yksin. Minusta oli selvästi tullut vähän liikaa jo me. Ja kun se ajatus sitten napsahti päähäni, ei siitä ollut enää ulospääsyä.

Mitä enemmän ajattelin mahdollista reissuani Souliin, sitä itsestäänselvemmältä ajatukselta se tuntui. Mies on koko syksyn tiiviisti jumissa töidensä kanssa eikä puhettakaan, että hän edes voisi lähteä reissuun, mutta minä olin suunnitellut olevani melko vapaa ja keskittyväni blogiini – miksi en siis lähtisi sen kunniaksi työmatkalle hakemaan sitä lisäinspiraatiota!

Ostolakossa Soul Etelä-Korea

Selailin tuona 3000. postaukseni juhlapäivänä illalla Facebookia ja törmäsin yhtäkkiä ystäväni Karkkipäivän Sannin blogipäivitykseen, jossa Sanni kertoi juuri varanneensa reissun Etelä-Koreaan ja Souliin tulevalle syksylle. Olemme pitkään yrittäneet taas saada treffattua Sannin kanssa, joten mieleeni juolahti välittömästi ajatus, jos onnistuisin ajoittamaan oman reissuni niin, että voisimme pitää Sannin kanssa kosmetiikkatreffit Soulissa. Siinä vasta olisi mieletön juttu kahdelle kosmetiikkafriikille!

Tsekkasin heti Sannilta, koska hän olisi reissussa, mutta harmikseni Sannin reissun ajankohta oli liian pian enkä vielä kykenisi siinä vaiheessa irrottautumaan eleveniltä niin, että voisin lähteä reissuun. Ei siis auttanut kuin lohduttautua, että voisinpahan sentään ainakin seurata toivottavasti Sannin blogista reissupäivityksiä ja saada niistä ehkä vinkkejä omaan reissuuni.

Ostolakossa Soul Etelä-Korea

Ajatus reissusta Souliin yksin tuntui aivan mielettömältä. Olen tosiaan käynyt Soulissa ja aiemmin ja kolunnut silloin läpi runsaan määrän nähtävyyksiä, joten nyt voisin ihan oikeasti lähteä sinne ihan vain sille unelmieni inspiraatioreissulle tutkimaan kosmetiikkaa. Viimeksi reilut kolme vuotta sitten siellä käydessäni en itseasiassa edes tutkinut suuresti maan kosmetiikkatarjotaa, sillä en ymmärtänyt korealaisen kosmetiikan päälle liiemmin ja jotenkin minua vaivasi tuolloin pahanlaatuinen kosmetiikkaähky. Olin olinkin aivan innoissani ajatuksesta, että pääsisin paikan päälle nyky-ymmärrykseni ja intohimoni kanssa enkä meinannu malttaa pysyä pöksyissäni hommaa ajatellessani!

Voisin pyöriä kosmetiikkakauppoja läpi aamusta iltaan ja koluta läpi loputtomia kosmetiikkahyllyjä. Voisin, tutkia, haistella, aistia ja hypistellä ilman, että minun tarvitsesi kertaakaan miettiä, onko sitä jatkunut jo liian pitkäään ja onko jollakin muulla sen vuoksi tylsää. Saisin viettää juuri niin itsekkään reissun kuin tahtoisin.

Suurin syttymiseni tuli kun tajusin tarkistaa, koska Soulissa olisi kosmetiikkamessut – nehän olisivat aivan täydellinen aika ajoittaa vierailu! Soulissa sattuu nimittäin olemaan nimenomaan lokakuun puolivälissä nelipäiväinen K-Beauty Expo, joka on valtava kauneusalan messutapahtuma täynnä alan uusimpia innovaatioita sekä kiinnostavia ihmisiä ja yrityksiä. Herra mun varjele, sinnehän on aivan pakko päästä!

Ostolakossa Soul Etelä-Korea

Tavallisesti toteutan tällaiset spontaanit päähänpistoni välittömästi ja buukkaisin sekä lennot että hotellit heti, mutta tällä kertaa maltoin kuitenkin nukkua yön yli ja varmistaa aamulla toimitusjohtajaltamme, että olisi varmasti ok, jos olisin lokakuussa menossa Souliin ja K-Beauty Expoon – tulevaisuuden kuvioni elevenin suhteen kun ovat vielä kuitenkin melko auki. Voitte varmasti arvata, että toimitusjohtajamme oli lähes yhtä innoissani kuin minä ajatuksesta, että lähtisin Souliin nuuskimaan kosmetiikkamaailman viimeisimpiä tuulia ja jopa ehkä löytämään kosmetiikkamessuilta meille hyviä kontakteja.

Lopputulos on nyt se, että varasin itselleni lentoineen ja hotelleineen kahden viikon reissun Souliin ja aion ottaa siitä kaiken ilon irti. Viihdyn varsin hyvin omassa epäsosiaalisessa seurassani ja varsinkin kun pääsen kaupunkiin, joka tunnetaan kosmetiikan Piilaaksona, tulee riemuni varmasti olemaan rajatonta. Voitte myös olla varmoja, että puran päivieni saldoa teille sekä täällä blogissa että erityisesti Insragram Storiesin puolella.

Että hyvää 3000. postauksen päivää vaan meikäläiselle sittenkin näin pienellä viiveellä, mutta sitäkin mahtavammalla lahjalla!

Ostolakossa Soul Etelä-Korea

Onko joku muu päässyt lähiaikoina käymään Soulissa tai menossa sinne?

 

Kirjani Täydellinen iho – opas korealaiseen ihonhoitoon on nyt kaupoissa!