*Sis. mainoslinkin
Hoen lähes mantramaisesti, ettei ole olemassa huonoja kosmetiikkatuotteita ja että kyse on vain erilaisista tarpeista sekä mieltymyksistä enkä ryhdy kovinkaan usein haukkumaan tuotteita huonoiksi ihan vain siksi, etteivät ne kohtaa omia preferenssejäni. Nyt kosmetiikkapoluilleni on kuitenkin sattunut sen sortin kulttituote, etten sen mahtavasta maineesta huolimatta vain millään voi ymmärtää, miksi sitä myydään tällaisena.

Ostin joitakin kuukausia sitten leikkisistä kosmetiikkapakkauksistaan tunnetun korealaisen Tony Moly -merkin suorastaan legendaariseksi nousseen Pocket Bunny Moist Mist -kasvosuihkeen. Suloinen, vaaleanpunainen pupupakkaus kätkee sisälleen ihoa kosteuttavan kasvosuihkeen, jonka persikkaa, vadelmaa, omenaa ja mansikkaa sisältävä koostumus auttaa pitämään ihon täyteläisen kosteutettuna ja pehmeänä. Suihkeessa on kevyen hedelmäinen tuoksu ja sen pakkaus on niin suloinen, ettei siihen voi olla tarttumatta!
(Itseasiassa yksi syy siihen, miksi Aasiassa suositaan söpöjä tuotepakkauksia on nimenomaan, ettei niihin voi olla tarttumatta ja mitä useammin tuotteeseen tarttuu ja sitä käyttää, sitä paremmin tuote yleensä myös vaikuttaa.)

Itse tuote pakkauksen sisällä onkin aivan loistavaa tavaraa, mutta sen ylisöpö pakkaus kätkee sisäänsä niin kammottavan pumppuhirvityksen, etten voi ymmärtää, miksei sille ole tehty mitään.
Tuotteen ensimmäinen suihkaisu sujuu tavallisesti melko hyvin. Käytä sanaa melko, sillä lähtökohtaisesti pullo roiskaisee sisältään suihkeen epätasaisina pisaroina, jotka pärskähtävät voimalla pitkin kasvoja – aivan kuin joku aivastaisi naamallesi.
Tavallisesti toinen suihkaisu ei tule enää yhtä voimalla, mutta läjähtää iholle edelleen satunnaisina roiskeina.
Kun kahden ensimmäisen suihkaisun jälkeen yrittää saada pullosta ulos sen kolmannen suihkaisun, ei siitä usein tule mitään. Tässä vaiheessa kastuvat nimittäin enää korkeintaan sormet ja pullon pumppuosaa ympäröi sille valunut kasvosuihke. Se siitä sitten.

Tuote on supersuosittu, joten kun sain oman tuotteeni käsiini ja totesin sen pumpun olevan täysi susi ajattelin, että kyseessä on pakko olla vain virheellisen, yksittäisen tuotteen. Yritin aluksi huuhtoa pumppuani puhtaaksi vedellä ajatellen, että se on vain tukossa, mutta koska ongelma ei ratkennut, lähdin kyselemään muilta tuotteen omistaneilta, oliko kyseessä tyyppivika vai huono sattuma.
Yllätyksekseni vastaus oli selkeä: varsinkin tässä vaaleanpunaisessa, ihoa kosteuttavassa suihkeessa on tyyppivikana huono pumppu, joka muistuttaa annostelultaan lähinnä aivastusta. Erään verkkokaupan kuvauksen mukaan asia johtuu siitä, että koska kyseessä ei ole aerosol-pullo, ei suihke siksi ole niin hienojakoista ja pehmeää. En voi olla nauramatta, sillä jokainen taatusti tietää, että jos jossakin maassa osataan keksiä toimiva pumppu suihkepulloon niin se maa on takuu varmasti Etelä-Korea. Ja onhan esimerkiksi aiemmin kehumassani Lumene LÄHDE Pure Arctic Hydration Kosteuttavan & Raikastavan Kasvosuihkeessakin aivan taivaallisen hienojakoista sumua suihkuttava pumppu!
(Eräs verkkokauppa tosin myös antaa vinkin, ettei tätä ihastuttavaa pulloa tarvitse heittää sen tyhjennyttyä roskiin, vaan sen voi täyttää uudelleen, mutta kuka hullu tahtoo ikinä käyttää näin suorastaan paskaa pakkausta?)

Minun päähäni ei millään vaan mahdu, miten näin suositussa tuotteessa voidaan antaa olla näin huonon pumpun. Tuotteesta on saatavilla myös valkoiseen pakkaukseen pakattu Pocket Bunny Sleek Mist, joka on puolestaan tarkoitettu rasvoittuvammalle iholle ja jostain syystä sen suihkeen on kerrottu toimivan paremmin. Kokeilin tuotetta parin suihkauksen verran kaupan testeristä Singaporessa ollessani ja se tosiaan vaikutti paremmalta, mutta eipä senkään suihke ollut kovin hienojakoista.
Tony Moly Pocket Bunny Moist Mist on tarkoitettu käytettäväksi paitsi kasvovetenä myös ihoa pitkin päivää kosteuttavana ja raikastavana suihkeena, mutta minulle ei tulisi mieleenikään suihkia sitä meikkini päälle sen huonon suihkemekanismin vuoksi.

Minulla oli koko kesän ajan aktiivikäytössä aiemmin esittelemäni Pixi Hydrating Milky Mist, johon olen ollut aivan hulluna. Siinä missä Lumenen kasvosuihke tuo iholle sitä raikastavan ja kevyen hunnun, tuo Pixin Hydrating Milky Mist iholleni nimenomaan tehokasta kosteutusta. Unohdin pakata Singaporen reissullemme mukaan kasvoseerumin, mutta käytin Pixin suihketta sen asemasta hyvällä menestyksellä, sillä se jättää iholle aivan ihanasti kosteutetun tunteen, joka ei katoa kasvoilta suihkeen haihduttua.
Pixin pakkauksessa onkin huomattavasti parempi pumppu (ei tosin yhtä loistava kuin Lumenen pullossa), joten aion pullottaa sisällöltään varsin hyvältä vaikuttavan Tony Molyn Pocket Bunny Moist Mist -suihkeeni Pixin juuri tyhjentyneeseen pullooni ja viskata vaaleanpunaisen pupun roskiin.

En itse tosiaan vakuuttunut tämän taskujäniksen surkeasta (mutta kieltämättä hyvin söpöstä) tuotepakkauksesta yhtään, mutta mikäli joku tahtoo siitä huolimatta itse päästä kokeilemaan tätä Tony Molyn suosikkituotetta, niin sen myyjiä löytyy eBaysta täältä* ja tuotten voi kotiuttaa itselleen alle kymmenellä eurolla.
Mikäli joku puolestaan tahtoo tutkia, mitkä kosteuttavat kasvosuihkeet ovat suosikkejani, löytyvät ne tästä aiemmasta postauksestani.
Onko teillä kokemuksia Tony Moly Pocket Bunny Moist Mist -kasvosuihkeesta?
