Virve avautuu: hotellien susip*skat hiustenkuivaajat

Viimeisten reissun päällä vietettyjen viikkojen ajan mielessäni pyöri paljon ja erityisen usein yksi suuri kysymys: Miksi hotelleissa on aina aivan surkeat hiustenkuivaajat?

Ostolakossa Virve Vee Hotellien Hiustenkuivaajat

Minusta on tullut valtava hiustenkuivaajasnobi. Vaatimukseni hyvän hiustenkuivaajan suhteen olivat toki melko korkealla jo ennenkin, sillä minulla on melko paksu tukka, joka ei todellakaan kuivu hetkessä. Kun sitten keväällä sain blogin kautta testiin Dyson Supersonic -hiustenkuivaajan sai se minut ymmärtämään toden teolla, kuinka tärkeä hyvä fööni minulle on ja kuinka en enää koskaan tahdo elää huonon föönin kanssa. Paitsi että hyvä fööni säästää aikaa, säästää se myös hiuksiani ja molemmat näistä asioista ovat minulle tärkeitä.

Harmikseni tämä ymmärrys hyvän föönin henkilökohtaisesta tärkeydestä tapahtui kuitenkin vasta kun olin lähes 10 000 km päässä omasta Supersonic-hiustenkuivaajastani.

Ostolakossa Virve Vee Hotellien Hiustenkuivaajat

Yksi viimeisimmistä asioista, joihin tahdon käyttää lomaillessani aikaa on hiusten föönaus. Varsinkin uima-altaalla varustettuihin aurinkoisiin kohteisiin matkustaessa monet uivat paljon ja fööni tulee siksi erittäin suureen tarpeeseen.

Ostolakossa Virve Vee Hotellien Hiustenkuivaajat

Miksi jokaisessa hotellissa on siis aina aivan surkea fööni, joka ei yletä tehoissaan edes keskivertoon vaan tuntuu lähinnä siltä, että joku hönkisi minua kohti? Kuinka kukaan saa sellaisella vekottimella ikinä hiuksiaan kuivaksi? Hotellien föönien kanssa hiusten kuivaamiseen saa käyttää usein aivan valtavan kauan aikaa eikä tukka koskaan ole lähelläkään kuivaa edes siinä vaiheessa, kun huoneessa alkaa haista palaneen käry siinä määrin, että föönin sammutus alkaa tuntua turvallisimmalta vaihtoehdolta.

Ostolakossa Virve Vee Hotellien Hiustenkuivaajat

Eikö hyvien föönien sijoittaminen hotelleihin olisi loistavaa pr-toimintaa?

Hyvin suurella osalla ihmisistä ei ole hajuakaan, mitä tarkoittaa hyvä fööni ja kun he pääsevät kokeilemaan sellaista ensimmäistä kertaa elämässään yllättyvät he suuresti, kuinka paljon nopeammin (ja usein jopa vähemmällä kuumuudella) se kuivaa hiukset kuin äidiltä kotoa poismuuttaessa saatu 80-luvun perintöfööni. Varmasti se insipiroisi uuden föönin ostoon ja hyvien föönien myyminen hotelleihin tukkuhinnalla hyödyntäisi sekä niiden valmistajia että hotellia, jonka asiakkaat olisivat taatusti tyytyväisiä siitä, että saatavilla olisi kerrankin hyvä fööni.

Ostolakossa Virve Vee Hotellien Hiustenkuivaajat

Minun päähäni ei mahdu, miksi hotellien föönien annetaan olla niin ala-arvoisia. Eikö kukaan muka koskaan valita niistä? (No okei, en minäkään valita muuten kuin täällä blogissani.) Vai ovatko kaikki vain yleisesti tyytyväisiä siihen, että hotellissa on saatavilla edes jonkinlainen hiustenkuivausta avittava vekotin? Vai eikö niin harva vain ole tietoinen paremmasta? Vai kantavatko kaikki muut aina orjallisesti omaa fööniä mukanaan?

Ostolakossa Virve Vee Hotellien Hiustenkuivaajat

Mitä mieltä te olette hotellien hiustenkuivaajista?